Min teori.

Åter igen så kommer mina tankar tillbaka till det här med döden. Man kan ju inte bara försvinna hur som helst, en del säger att de tror att själen kommer till en annan värld, en värld som är precis bredvid oss.
 
Men jag vet inte riktigt vad jag ska tro, men man kan ju inte som människa bara försvinna, alla tankar, egenskaper och åsikter då? . Vart tar dem vägen?

Finns det verkligen en andra sida eller är det något som vi människor har hittat på bara för att kunna hantera sorgen bättre?
 
Tror nog mer på att det är något sådant, eftersom vi människor skulle aldrig klara av att veta att personen inte kommer till något bättre ställe utan att dem faktiskt försvinner helt och hållet, att vi faktiskt inte träffar dem igen efter döden. Att det helt enkelt faktiskt var sista gången man såg den man håller kär.

Håller med om att det är hemskt, men för min del så vill jag nog veta hur det egentligen ligger till och inte tro på det där om att de kommer till en annan värld, för om det inte är så, så skadar nog själva lögnen mer än saningen?

Fast det är omöjligt att ta reda på det eftersom det finns nog inte en ända själ i hela världen som vet hur det ligger till, alla har bara sin egen teori om hur det kan vara, så det som jag nyss har skrivit, det är min teori.


Kommentarer
Postat av: Joakim

Herre gud vad deprimerande att tänka på döden =(

2007-11-17 @ 23:58:18
URL: http://joakimsp.blogspot.com
Postat av: Malmstenaren

Håller med dig gumms, hellre veta sanningen även om den är att det verkligen tar tvärslut efter man dör.. än att gå å leva i en lögn, pözz

2007-11-18 @ 00:04:04
URL: http://malmstenaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback