Röker 40 cigg om dagen - skandal!

Yo. Som ni vet så kan jag vara lite efter ibland. Jag såg en nyhet (som enligt pappa är 3 dagar gamal) på aftonbladet om en 2-åring som röker 40 cigg om dagen! Det är ju helt bisarrt! Aftonbladet har sagt att om familjen lyckas få ungen att sluta röka så ska dom få en bil. Pappan anser inte att det är något problem att ungen röker för han menar på att ungen ser ju frisk och kry ut mendan mamman har försökt få honom att sluta. Men får inte 2-åringen sina cigg så säger han att han känner sig vimsig och yr och börjar slå huvudet i väggen. 

Det är ju helt sjukt alltså, vart är världen påväg egentligen? Och hur fan kan familjen tillåta detta? Hade det varit min unge så hade jag bara tagit bort ciggen och sen hade det inte varit någon snack om saken. Abstinensen försvinner ju förr eller senare. Och det är ju fan inte ungen som bestämmer, eller? Men å andra sidan, hade det varit min unge så hade han aldrig fått börja röka ens. Och det som skrämmer mig mest är nästan att det var barnets pappa som fick sonen att börja röka, när ungen var 1 och ett halvt år så erbjöd pappan honom en cigg för att han skulle få testa hur det var. Det var bara det att det blev inte bara "testa" utan ungen blev beroende direkt.

Om ni vill se klippet så gå in på :

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article7207258.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback