- Doktor Tudor kan ta sig i rumpan!

Är ganska så precis hemkommen från läkaren.
Som för övrigt kan ta sig i röven.
Han säger att jag har bronkit och att jag bara behöver hostmedicin.
Sen att jag har legat med feber i 11 dagar är ovesäntligt tydligen.
Och han lyssnade inte alls på vad man sa,
det var nästan så att han dumförklarade mig..
gav mig en "du kan ingenting" min och var allmänt dryg.
Berättade för honom att jag hade ont i lungorna,
hans svar var: "Nej, det har du inte"!
Det är bra att han lyssnar på sina patienter och försöker hjälpa dom...

Mamma ringde då till en sjuksyster som vi har här på gården,
och enligt henne så ska jag absolut ha pencillin eftersom jag har haft feber så länge.
Men hon sa att om febern inte har gett med sig till på måndag så MÅSTE jag tydligen gå tillbaka.

Jag har hostattack efter hostattack,
snart spyr jag nog när jag hostar.
Men jag ska ändå försöka städa idag.
Men jag har ju tid på mig,
älskling kommer inte hem förrens runt halv 5.

Har bara sovit runt 2 timmar inatt också,
så natten har verkligen varit pissig.
Vid 3 tiden så gav jag upp och orkade inte frysa,
så jag gick in i en dusch med så hög värme så att jag blev helt röd på kroppen,
ändå så skakade jag sönder mig och hade gåshud och frös.
Det var då jag märkte att febern var tillbaka,
jag hade i alla fall 1 feberfri dag.
Det är alltid någonting att hurra för! ;)

Ska se om jag kanske orkar sitta och knåpa med designen idag också,
jag lär ju i och för sig inte göra något speciellt idag.
Men först och främst så ska jag försöka städa som sagt.

Nä ni,
nu ska jag försöka lägga mig och vila ett tag tror jag.
Jag saknar min sömn - ge tillbaka den till mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback