- Född fel årtal..

Jag tycker att det är orättvist! Och då undrar ni säkert vad det är jag syftar på, och det ska jag tala om. Jag tycker att det är orättvist för oss unga att vi har det så otroligt svårt att få en fast anställning på ett jobb. Eller att ens få ett jobb överhuvudtaget. Det är liksom inte vårat fel att vi har blivit födda på fel årtal. Man kan söka jobb tills man spyr men får ändå ingenting för då har man "för lite erfarenhet" , ja! Men hur ska vi kunna få mer erfarenhet om vi inte får ett jobb. Det säger ju sig självt, det är inte logiskt. Och sen så kan jag bli så arg när personer i min omgivning som har fast anställning någonstans klagar över sina jobb och säger att dom ska sticka så fort dom får chansen. Hur kan dom sitta och säga så när det är flera tusen ungdomar som skulle göra allt får att få en anställning, för att få börja sina riktiga egna liv med lägenhet och allt vad det innebär. Sånt blir jag faktiskt till och med förbannad på. Så om du är i min närhet och har fast anställning som du klagar över, tänk till innan du öppnar munnen om det, för jag vill absolut inte höra. För jag är faktiskt en av dom som vill ha jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback