Operationen

NU hittade jag äntligen sladden till kameran!
Den hade ramlat ner och låg bakom elementet (?)
Fråga inte mig hur det har gått till för jag har ingen som helst aning.
Spelar egentligen ingen roll, bara den är tillbaka så.

Jag tänkte att jag skulle lägga in bilder på min höft,
ifall ni som har hängt med ett tag vill se.
Operationen verkar ha blivit lyckad i alla fall.
Det ända problemet jag har nu är att när det är kallt,
så får jag sjukt ont och blir otroligt seg.
Men ska på återbesök den 28 Oktober så ska ta upp det då,
samt att vi ska prata om ifall det blir en operation på vänster sida också.



- Denna bild är tagen samma dag som operationen, där hade jag inte så ont eftersom jag fortfarande hade morfin i hela kroppen efter operationen. Plus att jag fick morfin innan jag åkte och så fick jag även morfin tabletter som jag skulle ta hemma. -



- Denna bild är tagen 2 tagar efter operationen. Smärtan där var då enorm, och jag kunde ju inte proppa i mig hur mycket tabletter som helst efter som jag fick ont i gallan samt att jag hatar att ta tabletter. Låret/höften är fortfarande ordentligt svullen där. Och jag hade även sjukt ont i ryggen eftersom det var det ända sättet för mig att ligga på. -




- Det här var samma dag som jag skulle ta bort häftklammrarna på, och tro mig. När jag såg hur dom hade "sytt" ihop mig så fick jag panik eftersom om det är något jag har fobi för så är det sånna här typ av saker. Smärtan satt fortfarande i men inte lika starkt dock. Man ser även att jag har ett fint blåmärke kvar från operationen. -




- Såhär såg det ut några dagar efter att jag hade tagit bort häftklammrarna. Som man ser så är det fortfarande svullet och har ett litet blåmärke. Kommer även ihåg att jag hade som en bulle precis på undersidan av låret samt att jag knappt kunde sitta på grund av den. Men smärtan var liten och jag kunde i alla fall röra mig någolunda normalt igen, haltade dock men hey! Jag behövde inte ligga still på rygg som en död fisk! -



Har tyvärr ingen bild på hur det ser ut nu men det är inte så stor skillnad.
Ärret är fortfarande mörkt och har inte hunnit blekna så mycket.
Det jobbiga är att så fort det är lite kallt så blir det helt knall lila,
till och med mörkblått skulle jag vilja säga.
Är dock inte riktigt nöjd med hur resultatet av ärret blev,
kirurgen sa att han skulle göra det fint eftersom jag är tjej och så men nja.
Han kunde nog ha gjort det lite bättre tycker jag.


Kommentarer
Postat av: Classy - ung blivande mamma!

Varför va du tvungen att operera höften för gumman? :/



Ja visst fan e de irriterande! Så jävla respektlöst att inte höra av sig om man nu inte ska komma!

OKej skönt :) Ska nog också sova snart jag :P



Ja just nu bor vi i en två, så vi ska flytta till en trea nu så vi får plats med bebis å hundar å allt vad det är. Som det ser ut nu har vi inte ens plats för bebis kläder någonstans, knappt för våra egna :P haha

Hur bor du?

2010-09-07 @ 00:34:34
URL: http://classys.blogg.se/
Postat av: monica

hm.......det där såg inge skönt ut alls, jag skulle inte vilja haft dom där klämmorna el häftstiften som det såg mera ut som.Hur känns det idag i höften? Kram:)

2010-09-09 @ 17:08:43
URL: http://mammafraninlast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback