- Nagelvårds tips!

Ett vanligt probelm som många har (speciellt de som jobbar innom vården) är trasiga/frasiga nagelband och sköra naglar. Jag hittade i sommras en sak som faktiskt hjälper mot det som jag tänkte dela med mig av:



Som ni ser på bilden här nedanför så ser ju inte mina naglar så roliga ut tack vare spriten på jobbet.



Man börjar med att lägga naglarna i blöt så att nagelbanden mjuknar upp sig..



Efter det så lägger du på Nagel- & nagelbandsrengörning på nagelbanden och på nedre delen av nageln. Låt sitta i 2-5 minuter.



Därefter tar du nagelborsten och skrubbar nagelbanden med, detta tar bort döda hudceller i området kring nagelbanden.



Peta ner nagelbanden med en manikypinne, ta även vid nagelroten.



Nu ska du lägga på Myrrolja på nageln, nagelbanden och nageltoppen. Massera in det i någon minut. Detta återuppbygger och ger näring till nageln.



När nageln har mer eller mindre torkat så tar du detta nagelbandscreme och masserar på nagelbanden i någon minut. Det räcker med en liten "klutt" på varje nagel då detta är ganska så drygt. Denna creme påskyndar läkningen av torra/spruckna nagelband.



Och för en skön helhetskänsla så avslutar du behandlingen med en handcreme.




Resultatet syns bäst efter cirka 2 dagar tycker jag. Men det kan ju variera från person till person. Har är jag precis klar och jag tycker redan att mina naglar ser lite fräschare ut! Och nagelbanden ser inte lika plågade ut. 




Lycka till! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback