- Ond cirkel

.... Det är en massa saker som jag vill få ur mig, som vanligt. Det är även en massa saker som jag VILL göra, men som av någon okänd anledning inte blir av. Det är vissa saker jag vill sluta med & vissa saker som jag vill börja med. Men det är så svårt att få ord till handlingar. Anledningen till det? Ingen aning.

Jag vill börja med ett helt nytt liv, på många olika sätt. Jag vill gå om gymnasiet & se till så att mina betyg skulle vara ännu bättre. Att man inte lyssnade på dom vuxna när man väl befann sig där, men det är svårt att ta åt sig då. 12 år av plugg gör att man tröttnar ganska så lätt, speciellt när det gäller dom sista 3 åren.

Jag vill börja träna, jag vill bli smal igen. Så smal som jag var när jag träffade mitt ex. Vet inte vad som hände på vägen, eller jo, chipsen tog över i brist på annat & magen & låren ploppade fram. Jag trivs inte med min egen kropp. Och det är svårt att tro att någon annan kan älska den om inte jag själv kan göra det.

Jag vill bli en bättre flickvän än vad jag är. R klagar inte, utan det är jag som gör det. Det är så larvigt egentligen men sover han borta en natt t.ex. så blir jag jätte ledsen & kan inte sova på hela natten typ. Jag har blivit så van med hans närhet. Och klarar mig inte utan den eller honom. Skit töntigt. Det är inte det att vi inte kan göra saker på eget håll, absolut inte. Men jag måste lära mig att sova utan honom. Men det jobbas på, jag jobbar ju natt till & från så jag blir bättre :)

Jag vill sluta se mig själv som ett stort misslyckat mongo. Men det sitter i sen den tiden då jag blev mobbad. Även när jag var som smalast så tyckte jag fortfarande att jag var tjock, men nu i efterhand så inser jag att jag inte alls var det. Och då kommer vi helt plötsligt till nästa sak, jag är rädd för att gå ner i vikt. Just för att jag inte själv blir nöjd. Det känns som om jag är en sån person som skulle kunna utveckla anorexia om inte jag börjar inse när det räcker. Och det är nu allt går som i en ond cirkel, för jag hatar att vara tjock, men jag är rädd för att gå ner. Eftersom jag inte är så säker på att jag kan hitta mellantinget.

Detta är inget "tyck synd om mig" inlägg, detta är sanningen rakt från hjärtat.



Kommentarer
Postat av: Elina Goes Crazy

-jo det är jättekul! tack så mycket :D

2011-05-01 @ 20:56:14
URL: http://elinagoescrazy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback