- Kortison och mera sjukskrivning

Inatt fick jag sova mellan 23.20 till 03.10 ungefär och det känns som om jag ska vara tacksam över den lilla sömn som jag får. Det är jobbigt det här faktiskt, har svårt att sova i vanliga fall men nu är det ju värre än någonsin. Så nu sitter jag här, älsklingen har gått till jobbet för en stund sedan, det blv kaffe på sängen för honom idag igen. Och sex and the city står på i bakgrunden. Har tänt ljus och sitter och dricker min andra kopp kaffe för dagen. Funderar på om jag ska väcka grannen lite senare och fråga om hon har lust att hänga med på en stillsam morgonpromenix sedan. Känner att jag måste komma ut och få lite frisk luft men det får bli en kort sådan isånnafall eftersom jag får så svårt att andas nu när jag är sjuk.
 
Var för övrigt tillbaka till läkaren igår, och har nu fått tre olika diagnoser..dom två första fattade jag men inte den tredje då min läkare inte alls är duktig på svenska, vad jag fattade var att han sjukskrev mig en vecka till, så är nu inne på tredje veckan med sjukskrivning. Det kommer ju kännas bra på lönen sedan. Men hälsan går före antar jag, och sen så är vi ju faktiskt 2 stycken som har en inkomst så det borde lösa sig. Ska i alla fall fortsätta med pencillinen och så fick jag även 12 stycken kortisontabletter som jag skulle ta alla på en gång efter att de hade löst upp i lite vatten. Jag har inte kännt någon smak eller lukt på dessa tre veckor men denna smak kände jag, och den var vidrig! Hoppas verkligen att jag inte behöver ta det något mer. Och mår jag inte bättre till onsdag så skall jag ringa till honom igen. Håll alla tummar och tår att jag inte behöver, det är inte meningen att man måste be om sin journal för att kunna se vad han har skrivit bara för att man inte fattar, får den dock om tidigast 1 vecka. Ska även byta läkare så tog med mig papper från VC angående det innan jag gick hem.
 
Nä, ska fortsätta kolla nu, vem vet, jag kanske kommer tillbaka sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback