- Sleepless

Sleepless night på Åsen, är vad det blev. Nu är klockan så pass mycket så att älsklingen snart ska upp och åka till jobbet, så jag skippade i tanken på att försöka sova och bestämde mig för att sätta på kaffe till honom istället. Och att sova sedan efter att han har åkt är nog ganska så lönlöst också eftersom jag ska till läkaren 10.20 så det blir ändå inte mycket sömn. Det värsta är att jag är så otroligt trött men kan verkligen inte sova för att så fort jag lägger mig ner så hostar jag ihjäl mig och gör jag inte det så får jag ingen luft istället, och ja! Jag har försökt sova sittandes, det funkar inte heller.. det slutar bara med att jag får ont i nacken och ryggen istället.
 
Nåja, det blir nog bra tillslut. Jag får försöka sova tidigt ikväll, vem vet, om jag är ordentligt utmattad så kanske jag somnar trots hosta och andnöd!
 
Herregud, va livet kan vara underbart ibland, ironiskt sett. Det finns så mycket skit som är så onödigt istället borde man kunna njuta av livet bara, man har bara ett liv men ändå så ska det finnas sjukdomar, jobb och en massa tråkigheter. Hur ska man då ta tillvara på livet? Speciellt sånna som mig, som jobbar kvällar och helger. Det är jätte tråkigt för att när polarna är lediga så jobbar oftast jag, och sedan när jag är ledig (T.ex. en måndag) så jobbar ju dom!
 
Om jag ändå kunde ha tagit tillvara på tiden när jag gick i skolan, då hade man kvällarna fria om det inte var mycket plugg, och man hade helgerna fria. Och om man ska jämföra plugg och jobb så är plugget en dans på rosor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback