- Shine bright like a diamond.

Var på Previa idag och för första gången på väldigt länge så var jag nöjd och kände mig hörd och sedd när jag kom ut från läkaren. Jag var där för att jag har varit sjuk så mycket och inte fått någon ordentlig hjälp, förens nu.

Förklarade vad mitt problem är och när det började och hela historien. Har ju aldrig varit så sjuk som jag är nu och de på Previa förstog att jag inte kunde fortsätta ha det såhär. De reagerade också på att jag inte har fått hjälp, så nu blir det en ordentlig utredning.

Först och främst av hjärtat eftersom det var där allt började från den första början, efter det har det bara gått utåt och mer och mer delar av min kropp har gett upp. Immunförsvar har jag inte ens ett längre.

Massa prover är tagna, även sådana som man inte brukar ta. Det var en snabb visit hos läkaren då han egentligen inte hade tid men han ville träffa mig ändå. Där pratade vi lite snabbt om eventuellt ett 24-timmars EKG och även ett arbets - EKG. Får se hur det blir, ska tillbaka till honom nästa Onsdag. Jag är nöjd, jag skulle ju egentligen inte ha träffat honom idag, men bara de att han ville träffa mig en snabbis trots att han egentligen inte hade tid visar ju på hur duktiga de är.

Nu hoppas jag verkligen att vi får ordning på detta, för jag orkar inte längre. Jag gick ut därifrån med ett leende på läpparna, för att för första gången på längre kände jag mig betrodd och togs på allvar.

Hoppas att min kamp tar slut nu, för jag vill inte vara denna trötta, dystra och slutkörda Emelie som jag nu är. Jag vill tillbaka till mitt riktiga jag.

Kommentarer
Postat av: Monica

Hejsan!
Det är såååååå längesedan jag va inne och läste din blogg och jag ser att jag missat MASSOR!!!!!
HUr är det med dig och vad är det som händer!!
Du har inte skrivit på ett tag, jag är jättedålig på att skriva nu mera men min lilla plutt ligger ju inte stilla på golvet längre, hihihi, han är ju stor kille nu som han säger själv stooooor, sötare unge får man leta efter, hihi.
Tänker på dig, kram

2013-02-11 @ 20:51:06
URL: http://mammafraninlast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback